Triangle Kematian - 6 Tips Bagaimana Anda Boleh Melindungi Diri

Triangle Kematian - 6 Tips Bagaimana Anda Boleh Melindungi Diri

Segi tiga kematian, apa yang sebenarnya ia? Ia akan menjadi suatu tempat di tengah-tengah entah dimana lautan? Adakah anda tahu bahawa bermain ke dalam adalah berbahaya dan boleh bermakna mati untuk kita. Dalam artikel ini, saya akan berkongsi apa yang ia betul-betul dan apa yang anda boleh lakukan untuk melindungi diri anda.

Ini adalah kawasan di wajah anda yang membawa kebanyakan bakteria dan virus. Ia pada dasarnya meliputi kawasan dari sudut-sudut mulut anda ke bahagian hidung anda. Darah dari kawasan ini longkang ke belakang kepala dan ia juga bertemu dengan urat di pangkal otak. Dari sana ia pergi ke sinus gua, di mana semua darah yang diterima. Semua saluran darah dari kawasan ini mengalirkan akhirnya ke otak. Mana-mana jangkitan dari kawasan ini boleh menyebabkan pelbagai masalah seperti kehilangan penglihatan, sakit kepala dan mungkin kematian.

6 Triangle Kematian Tips:

1) Anda tidak mahu bermain-main di dalam hidung anda. Anda tidak boleh mengambil atau mencabut bulu-bulu di dalam hidung anda. Jika anda bermain di dalam kawasan ini, anda boleh membenarkan bakteria untuk disebarkan. Hanya pastikan untuk mengurangkan bulu hidung anda dengan perapi hidung sebaliknya dan anda akan selesa. Jika anda perlu untuk membersihkan sesuatu dari hidung, hanya menggunakan tisu yang bersih dan tidak jari anda.

2) Jangan tindikan muka pada muka anda. Anda boleh menyebabkan muka anda untuk dijangkiti oleh menindik sendiri dan saluran darah boleh dijangkiti juga.

3) Apa sahaja yang anda lakukan, jangan pop atau memilih jerawat, bintik hitam pada muka anda. Sebab untuk ini adalah bahawa bakteria boleh membentuk dan mungkin boleh memasuki aliran darah dan membawa kembali ke otak.

4) Anda boleh menggunakan jeli emolien untuk menjadikannya kurang berkerak supaya anda akan mempunyai untuk mengambil ia.

5) Jika anda mengalami luka di muka anda, pastikan terlebih dahulu merawat jangkitan atau sakit segera. Ini akan menghapuskan apakah yang mungkin menyebabkan jangkitan.

6) Anda juga harus cuba untuk membersihkan saluran hidung anda dengan mempunyai bilas hidung dengan menggunakan periuk neti. Ini akan membuka saluran hidung anda dan membersihkan hidung anda dengan betul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar