Cara Semulajadi untuk Memerangi Masalah Penghadaman

Cara Semulajadi untuk Memerangi Masalah Penghadaman

Bagi kebanyakan orang, senak kronik adalah masalah yang sebenar. Walaupun tidak selalu petunjuk isu-isu kesihatan yang serius, ia boleh menjadi kedua-dua menjengkelkan dan mengecewakan untuk menangani, terutamanya bagi mereka yang memilih untuk tidak menggunakan banyak ubat-ubatan ke kaunter dan rawatan. Mujurlah, terdapat beberapa ubat persediaan dan semula jadi yang boleh didapati kedua-dua mudah dan murah yang menyediakan penyelesaian yang memuaskan cepat. Berikut adalah beberapa tindakan yang boleh diambil untuk membantu menjaga masalah-masalah pencernaan mengganggu daripada menjadi tidak terkawal.

o Salah satu perkara yang pertama untuk mencuba dan mencegah adalah lebih makan. Keras seperti ia mungkin melalui musim cuti ini, tindakan yang baik ialah untuk lebih berhati-hati tentang apa yang ada di atas pinggan anda. Cuba untuk mengelakkan minuman berkarbonat dengan makanan anda, dan selalu makan perlahan-lahan pasti untuk mengunyah makanan anda sepenuhnya. Jika anda lakukan secara berlebihan, tablet betik boleh membantu meringankan masalah pencernaan sementara.

o Peppermint atau teh chamomile dipercayai untuk menyelesaikan perut dan menenangkan saluran penghadaman.

o Latihan boleh sangat berkesan untuk menjaga masalah pencernaan di bawah kawalan. Dengan berjalan kaki singkat selepas makan boleh membantu merangsang proses pencernaan dan mencegah perasaan kembung lembap yang berterusan jika anda kekal aktif selepas makan. Walaupun ia sering apa yang kita kebanyakkan lebih suka untuk melakukan, ia tidak adalah idea yang baik untuk berbaring sejurus selepas makan.

o Satu lagi rawatan mungkin untuk masalah penghadaman adalah jus limau atau cuka epal cider; kedua-duanya mempunyai ciri-ciri yang membantu untuk melegakan sakit perut. Minum segelas air dengan sedikit jus lemon atau cuka epal ditambah adalah cara yang paling mudah untuk menggunakan kedua-dua bahan-bahan semula jadi.

o Ramai orang percaya bahawa jintan manis adalah penawar yang berkesan untuk senak juga. Mungkin kepercayaan ini berpunca daripada kemasukan dalam tonik dipanggil lama mengomel air yang telah diberikan kepada bayi selama bertahun-tahun untuk menenangkan sakit perut dan sakit perut.

o Ginger secara meluas diiktiraf sebagai soother perut tetapi digunakan terutamanya untuk merawat loya perut berbanding dengan senak. Dibuat ke dalam teh panas, bagaimanapun, ia boleh juga membantu menggalakkan penghadaman yang baik.

Walaupun ini penawar semula jadi boleh membantu untuk hari ke hari senak, anda tidak perlu menangguhkan melawat pengamal kesihatan Ottawa anda untuk mendapatkan nasihat jika anda berfikir gejala anda lebih parah. Masalah pencernaan kadang-kadang boleh menjadi hasil daripada punca yang lebih serius seperti ulser atau masalah pundi hempedu.

Jika anda suka artikel ini, beritahu rakan-rakan anda mengenainya. Mereka akan berterima kasih kepada anda untuk itu. Jika anda mempunyai blog atau laman web, anda boleh link kepadanya atau poskan ke laman web anda sendiri (jangan lupa untuk menyebut totalwellnesssolution.ca sebagai sumber asal).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar