Mengapa Hospital Adakah Akhirnya Memeluk Kaedah Penyembuhan Alternatif

Mengapa Hospital Adakah Akhirnya Memeluk Kaedah Penyembuhan Alternatif

Adalah mengejutkan untuk melihat lebih banyak dan lebih Amerika hospital yang menawarkan kaedah penyembuhan alternatif seperti akupuntur, hipnosis, dan terapi urut. Mengapa perubahan secara tiba-tiba jantung? Mengapa hospital, lama dikenali ditutup berfikiran penyokong perubatan Barat, kini memeluk kaedah mereka pernah diabaikan?

Salah satu sebab yang dicadangkan adalah bahawa hospital-hospital memperluaskan tawaran mereka kerana persaingan untuk dolar penjagaan kesihatan meningkat. Walaupun kos jagaan kesihatan mungkin meningkat, bilangan orang yang beralih kepada penjagaan alternatif semakin meningkat juga. Ia mungkin kelihatan sinis, tetapi ia menjaga hospital berjalan.

Sebab yang kedua ialah pemilik sesuatu hospital mungkin akan teragak-agak untuk mengakui - kaedah penyembuhan alternatif sebenarnya DO bekerja. Ramai orang yang mencari bantuan untuk artritis, tekanan darah tinggi, kebimbangan dan penyakit biasa lain dalam cara-cara lain, terutamanya selepas menyerahkan ubat tidak berkesan dan ubat-ubatan.

Saya percaya ini adalah satu perkara yang baik kerana dua sebab. Satu, ia sentiasa lebih baik untuk hospital untuk menawarkan pendekatan yang lebih holistik untuk penyembuhan. Walaupun ubat-ubatan yang boleh menyelamatkan orang dari masalah kesihatan yang serius, mereka benar-benar memburukkan penyakit apabila digunakan untuk merawat penyakit kronik. Kami serius boleh melakukannya tanpa kesan sampingan "selsema" dadah, terima kasih.

Kedua, ia melembutkan cengkaman viselike penanggung insurans kepada industri penjagaan kesihatan. Syarikat insurans kesihatan yang paling percaya bahawa perubatan Barat adalah satu-satunya jenis penjagaan kesihatan yang yang disokong oleh sains, dan oleh itu ia hanya pelaburan yang selamat. Tetapi dengan bukti bahawa perubatan alternatif ADAKAH kerja - sering lebih baik daripada ubat-ubatan - ia mungkin lebih insurans akan menawarkan untuk meliputi kaedah penyembuhan alternatif pada masa hadapan.

Selain itu, ia mungkin bahawa kaedah penyembuhan alternatif boleh dijelaskan oleh sains akhirnya - sains adalah terlalu kecil (atau terlalu berat sebelah) untuk memahami mereka lagi. Buat masa ini, kebanyakan doktor mungkin akan menolak kesan penyembuhan alternatif sebagai kesan placebo - tetapi bagi yang lain daripada kita, yang peduli? Lagipun, ia berfungsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar