Akan Pernah Berhenti Mendapatkan Ini Sakit Bisul?

Akan Pernah Berhenti Mendapatkan Ini Sakit Bisul?

Soalan:

Saya mengalami besar, menyakitkan bisul setiap bulan sepanjang tempoh saya. Kadang-kadang saya mempunyai lapan pada masa. Mereka muncul di bawah buah dada saya, di ketiak saya dan di pangkal paha saya. Ini telah berlangsung selama bertahun-tahun. Saya pergi ke doktor secara berkala untuk mempunyai mereka berpakaian. Saya 49, jadi mungkin menopaus akan membantu. Boleh cadangkan apa-apa?

Jawapan:

Mendidih A terjadi apabila folikel rambut, atau kelenjar minyak yang mengeluarkan sebum ke dalam folikel rambut, dijangkiti oleh bakteria. Jenis yang paling biasa adalah Staphylococcus Aureus. Ini hidup subur di kelenjar peluh, yang banyak terdapat di dada ketiak dan pangkal paha, atau kawasan-kawasan yang mungkin akan disapu, seperti di bawah kolar.

Ia adalah penting untuk mempunyai tahap gula darah anda diperiksa, jika ini tidak dilakukan sudah: pesakit kencing manis mendapatkan bisul jika tahap gula dalam darah mereka tidak dikawal. Ini yang dipanggil darah 'manis' sentiasa menarik jangkitan.

Hippocrates, doktor yang besar Yunani yang hidup pada abad kelima SM, dinamakan bisul sebagai contoh tipikal penyakit yang kuasa penyembuhan kita sendiri boleh menangani dengan baik jika ia adalah kuat. Mendidih akan muncul, matang, pecah dan menyembuhkan. Peranan doktor pada masa lalu adalah untuk menggalakkan mendidih matang dengan menutup dengan pes tanah liat atau lumpur anai-anai, atau sarang tebuan, yang diperbuat daripada lumpur. Kerak terperangkap haba dan disekat liang. Haba yang membunuh kuman supaya sel-sel darah putih boleh memakan mereka. Nanah kuning kehijauan mendidih adalah hasil daripada proses sel-sel putih menyerang kuman. Nanah adalah sumber kegatalan dan berdenyut kesakitan. Sebaik sahaja ia gerek lubang melalui kulit dan pecah keluar, kesakitan hilang dan menyembuhkan rongga dengan sendiri.

Doktor moden panik keracunan darah dan ingin memberi bantuan segera - maka mereka menetapkan antibiotik, yang bermaksud tanpa melalui peringkat kematangan yang pedih. Masalahnya adalah bahawa lebih banyak antibiotik diambil, lemah sistem imun menjadi - mengurangkan kuasa penyembuhan semula jadi badan. Oleh kerana anda mendapatkan begitu banyak bisul begitu kerap, anda perlu untuk menjaga sistem imun cacat anda sendiri. Ia juga berkemungkinan bahawa anda mempunyai pertumbuhan lebih Candida albicans, yang sering hasil daripada mengambil antibiotik dan amat dikaitkan dengan bisul.

Untuk membina sistem imun anda, anda perlu memberi tumpuan kepada pemakanan anda dan kesejahteraan umum

* Elakkan produk yis dan gula sepenuhnya selama tiga bulan, terutamanya jika anda telah mengambil antibiotik (seperti yang telah saya terangkan, ini sering menyebabkan penumbuhan yg terlalu cepat Candida albicans). Juga elakkan kopi, alkohol, limau dan buah-buahan masam. Ini akan membantu penghadaman dan meningkatkan sistem imun dengan tidak penyaliran rizab tenaga badan.

* Minum cawan buatan ayam atau stok kambing (sebaik-baiknya organik) jam sebelum makan malam anda. Rebus tulang dan daging untuk satu setengah hingga dua jam dengan bawang putih, halia, kayu manis, bunga cengkih, daun bay dan secubit kunyit; ketegangan dan mengeluarkan apa-apa lemak. Membuat banyak dan sejukkan selama seminggu. Ini akan meningkatkan tenaga badan.

* Mengurut leher dan bahu anda dua kali seminggu selama sepuluh minit dengan Minyak Hidup, atau campuran tiga tablespoonfuls minyak badam manis dengan tiga atau empat titis minyak pati lavender. Ini akan meningkatkan aliran darah ke kelenjar pituitari di dalam otak dan memulakan sistem imun.

* Oleh kerana anda berada di dalam lingkungan umur menopaus dan sistem imun kadang-kadang lemah disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon, mengambil rumusan saya sendiri: Sokongan hormon wanita, ini gabungan herba mengandungi Shatavari, yang berguna dalam mengawal keseimbangan hormon. Ambil satu tablet dua kali sehari selama empat hingga enam bulan.

* Minum teh Detox atau berjemur di bawah tiga ranting Kadu dan satu sudu teh separuh daripada Kariatu dalam secawan air mendidih pada waktu malam, kemudian menjadi kotor dan minum perkara pertama pada waktu pagi. Adakah ini untuk tiga bulan.

* Ambil Zink (zink Citrate), salah satu l5mg tablet setiap hari selama dua bulan

* Apabila bisul muncul, menghisap kedua loh ubat homeopati Hepar sulph 30 tiga kali sehari selama lima hari. Jika boleh, dapatkan nasihat ahli homeopati yang berkelayakan.

* Pada tanda pertama mendidih (biasanya apabila kegatalan bermula), memohon minyak kulit di kawasan yang terjejas selama lima hari.

* Gunakan sabun yang kuat, seperti Dettol, untuk membasmi kulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar