Asli Heartburn Relief - Diet, gaya hidup dan ubat-ubatan semula jadi

Asli Heartburn Relief - Diet, gaya hidup dan ubat-ubatan semula jadi

Jika anda mengalami pedih hulu hati maka yang perlu anda mengambil berat? Nah, orang-orang yang mengalami serangan-sekala mungkin tidak perlu bimbang terlalu banyak mengenainya. Walau bagaimanapun, mereka yang mengalami serangan biasa, beberapa kali setiap minggu misalnya, pasti harus mengambil berat dan mengambil beberapa tindakan positif.

Kursus normal tindakan adalah untuk mengambil beberapa bentuk anti-asid atau ubat yang biasanya akan membawa kelegaan sementara. Walau bagaimanapun, kita kerap mendengar tentang kesan sampingan yang buruk bahawa ubat-ubatan berasaskan dadah menghasilkan, jadi ia tidak menghairankan bahawa lebih ramai pesakit pedih hulu hati sedang mencari jalan alternatif untuk menyelesaikan masalah mereka dan ke arah melegakan pedih hulu hati semula jadi, khususnya.

Bagi mereka rakyat pencerahan, kemungkinan untuk menyembuhkan pedih ulu hati anda secara kekal mungkin tidak hanya mimpi. Baca ke akhir untuk mengetahui lebih lanjut. Tetapi pertama, mari kita secara ringkas mengambil kira tiga aspek utama lega pedih hulu hati semula jadi yang Diet, gaya hidup dan ubat-ubatan semula jadi.

(a) Diet - makanan anda dan apa yang anda minum boleh menjadi salah satu pencetus utama untuk serangan pedih ulu hati. Jadi, mengenal pasti item-item tertentu makanan dan minuman yang tidak membawa pada serangan pedih ulu hati dan mengelakkan mereka. Antara perkara yang paling diketahui umum bahawa yang menyebabkan pedih ulu hati termasuk minuman beralkohol dan berkarbonat, coklat, buah-buahan sitrus dan jus, kopi, makanan berlemak, bawang putih, lada hitam, pudina, bawang mentah, makanan pedas dan tomato.

Selain menonton apa yang anda makan anda juga harus mempertimbangkan dengan teliti bila dan bagaimana anda makan. Ia adalah disyorkan bahawa anda makan makanan yang lebih kecil lebih kerap sepanjang hari dan mengambil masa anda makan, mengunyah makanan dengan baik. Ia juga adalah dinasihatkan supaya tidak makan hidangan yang berhampiran dengan waktu tidur anda.

Akhir sekali, bagi setiap ubat semulajadi, minum air yang banyak.

(b) Gaya Hidup - makanan bukan satu-satunya perkara yang boleh mencetuskan pedih hulu hati anda. Cara anda menjalani hidup anda juga boleh menjadi faktor besar dalam menyebabkan ia.

o Berat - berat badan berlebihan, anda meletakkan tekanan pada perut anda yang boleh menyebabkan pedih ulu hati
o Latihan - dan juga membantu mengawal berat badan anda akan memberi manfaat kepada badan anda dalam pelbagai cara
o Meningkatkan katil anda - meningkatkan kepala katil anda akan membantu graviti melakukan tugasnya
o Mengurangkan tekanan - tekanan adalah faktor dikenali dalam mencetuskan serangan pedih ulu hati, jadi apa-apa cara yang anda boleh mengurangkan tahap tekanan akan memberi kesan yang positif.
o Alkohol - jika anda tidak boleh menghapuskan alkohol sepenuhnya kemudian mengurangkan pengambilan alkohol akan pasti memberi manfaat
o Merokok - tiada alternatif di sini ... BERHENTI MEROKOK

(c) Ubat Asli - terdapat banyak rawatan semula jadi dan ubat-ubatan boleh didapati secara meluas pada hari ini, kebanyakannya berasaskan herba, yang tidak akan menghasilkan kesan sampingan yang buruk bahawa ubat-ubatan berasaskan dadah dikenali untuk dilakukan. Juga, ia pasti bernilai mengingati rawatan holistik yang berurusan dengan semua faktor-faktor yang menyebabkan pedih ulu hati dan bukan hanya gejala.

Pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati dan dengan membuat perubahan diet dan gaya hidup anda, anda pasti akan membantu untuk mengurangkan atau menghapuskan pedih ulu hati anda. Walau bagaimanapun, sekiranya anda masih mengalami serangan-sekala maka bantuan pedih ulu hati semula jadi dalam bentuk ubat herba boleh didapati secara meluas, yang serta menjadi benar-benar selamat hampir pasti akan menjimatkan banyak wang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar