Risiko Homeopati

Risiko Homeopati

Apakah homeopati yang selamat? Ya, ia adalah OK untuk semua termasuk kumpulan berisiko tinggi seperti bayi, kanak-kanak, mengandung, dan wanita kejururawatan. Oleh kerana kaedah perubatan berusia dua abad ini menggunakan proses semula jadi untuk mewujudkan ubat untuk pelbagai jenis penyakit, rawatan yang benar-benar selamat dan tidak mempunyai kesan yang tidak baik. Selain menjadi semula jadi, ubat-ubatan homeopati dibangunkan dalam cairan yang sangat tinggi (bermakna dos rendah bahan yang dicairkan dalam air atau alkohol) dan diambil dengan arah pakar-pakar terlatih. Ubat-ubatan homeopati tidak mengganggu ubat-ubatan tradisional, jadi pesakit tidak perlu mengambil berat tentang mempunyai kesan sampingan terhadap ubat.

Walau bagaimanapun, hanya kerana ubat homeopati adalah selamat, tidak bermakna ia tidak boleh menjadi berisiko dan menggunakannya menjejaskan keselamatan kerana beberapa aspek. Berikut adalah risiko yang berkaitan dengan ubat-ubatan homeopati:

Sesetengah pesakit untuk tempoh yang singkat berasa lebih teruk selepas memulakan terapi mereka. Ini kerana sistem itu menimbulkan tanda-tanda untuk masa yang singkat dan cuba untuk mengembalikan kesihatan secara serentak.

Rawatan homeopati boleh memburukkan lagi aduan yang sedia ada tetapi ini bukanlah satu sebab untuk kebimbangan kerana ia hanya menunjukkan bahawa ubat yang betul telah digunakan. Biasanya lembut dan ringkas, apa-apa kegatalan boleh menjadi teruk bagi orang-orang yang mempunyai penyakit yang mengancam nyawa.

Aggravations yang teruk boleh berlaku. Begitu juga dinamakan sebagai krisis penyembuhan, kegatalan ini adalah petanda bahawa ubat yang sesuai telah digunakan. Walau bagaimanapun, mungkin ada sesuatu yang salah dengan kekerapan atau dos ubat, yang telah menyebabkan semakin teruk keadaan.

Mengambil ubat berbilang, atau orang-orang yang salah, boleh menyebabkan gejala yang tidak menyenangkan, jadi adalah dicadangkan bahawa anda tidak mengambil ubat-ubatan homeopati selain daripada apa yang anda kini mengambil. Pelbagai ubat-ubatan atau kombinasi boleh menyebabkan kekeliruan kepada terapi anda, yang mungkin merintangi tindakan penyembuhan anda. Selain itu, pastikan bahawa homeopati memberikan anda diagnosis yang betul dan bahawa perubatan yang ditetapkan kepada anda adalah satu yang sesuai untuk keadaan tertentu anda. Jika anda mempunyai ketidaktentuan, bercakap dengan doktor semasa anda.

Terapi homeopati boleh menyebabkan gejala merosot. Untuk menghentikan ini daripada berlaku, pesakit harus berhenti mengambil ubat apabila manifestasi hilang atau apabila pesakit telah merasakan beberapa tempoh.

Beberapa barangan homeopati mempunyai masalah dengan pembungkusan dan pelabelan. Sebagai contoh, agak beberapa produk mempunyai pelabelan jelas atau membingungkan seperti 'memperkatakan keadaan gastrousus', yang terlalu luas kerana ia berkaitan dengan pelbagai keadaan. Perkara-perkara lain yang telah diterangkan mempunyai label yang tidak betul dan pembungkusan anti-bega kekurangan.

Terdapat ubat-ubatan yang mempunyai tumbuh-tumbuhan atau vitamin dan mineral yang tidak termasuk dalam ucapan terimakasih homeopati tetapi dijual sebagai produk homeopati.

Tidak ada undang-undang yang belum menuntut Pentadbiran Makanan dan Ubat-Ubatan (FDA) untuk menjalankan ujian dan menyemak rawatan homeopati.

Jika anda bimbang tentang keselamatan rawatan homeopati anda berniat untuk digunakan, memastikan bahawa anda bercakap dengan doktor atau pembekal penjagaan kesihatan anda terlebih dahulu. Homeopati adalah sistem terapi yang selamat, asalkan ia dilakukan di bawah pengawasan seorang pengamal homeopati dididik dan berpengalaman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar