Bolehkah saya Kemudahan Colitis Kronik?

Bolehkah saya Kemudahan Colitis Kronik?

Soalan:

Saya mengalami ulser kolitis kronik, dan saya pada ubat-ubatan farmaseutikal, yang menyebabkan kesan sampingan yang lebih besar daripada manfaat. Bagaimana saya boleh mengawalnya?

Jawapan:

Ulser kolitis dicirikan oleh radang usus, yang juga boleh mempunyai banyak ulser. Keadaan ini adalah disebabkan oleh lapisan usus besar sedang diserang oleh antibodi badan sendiri. Satu serangan bakteria atau sebab-sebab lain yang tidak diketahui boleh mengubah sifat protein lapisan. Apabila ini berlaku, sel-sel darah putih mengelaskan semula protein yang diubah sebagai musuh. Mereka kemudian mengarahkan unit pertahanan istimewa mereka (limfosit) untuk menghasilkan antibodi untuk melawan protein diubah dan badan mula untuk memusnahkan tisu sendiri.

Ulser berlaku sebagai lapisan usus menjadi rosak. Ulser boleh berdarah dan menyebabkan sakit perut -The dua gejala yang paling biasa ulser kolitis. Colitis juga menyebabkan pembengkakan lapisan usus, dan kehilangan fungsi seperti penyerapan air dan mineral penting dan vitamin, pembentukan najis dan penyimpanan bahan-bahan buangan. Ulser amat menyakitkan sebelum usul diluluskan. Kerana mereka berdarah, terdapat sering adalah darah segar dalam usul itu.

Cirit-birit juga biasa. Biasanya terdapat lipatan tisu lendir yang kaya dengan lapisan lapisan dalam usus besar. Apabila najis besar sedang dalam perjalanan ke bawah kolon, lapisan mukus mengembang untuk memudahkan laluan mereka. Oleh kerana keradangan, lipatan ini hilang dan usus besar tidak boleh memegang ramai najis. Ini menyebabkan cirit-birit.

Lain-lain gejala ulser kolitis adalah anemia (disebabkan oleh pendarahan), keletihan (disebabkan oleh anemia dan malabsorption magnesium dan kalsium), kejang di kaki pada waktu malam (kerana kekurangan kalsium) dan berat badan (kerana malabsorption dan pendarahan) . Pesakit gementar kerana takut yang berterusan 'kemalangan' kerana cirit-birit dan tekanan ini menjadikan segala-galanya lebih teruk. Kerana kebimbangan ini, pakar-pakar perubatan kadang-kadang merawat ulser kolitis sebagai gangguan psikologi tanpa menyedari bahawa gejala mental menengah.

Pendekatan saya adalah untuk membantu najis longgar untuk mengukuhkan, jadi takut kemalangan dikeluarkan. Mudah-mudahan anda akan dapat datang daripada dadah, tetapi ini perlu dilakukan selepas berunding dengan doktor anda.

Ini adalah cadangan saya:

* Untuk empat bulan, makan diet yang membantu penyerapan nutrien tetapi serat bebas dan tidak mempunyai bahan-bahan yang boleh mengganggu usus. Tiada telinga tetapi nasi lembik; kentang lenyek dengan minyak zaitun dan garam: kentang jaket dengan mentega dan garam, tetapi tidak kulit; cincang kambing / ayam belanda / ayam yang dimasak dalam minyak zaitun dengan bawang putih, halia, garam dan mungkin secubit lada hitam; sayur-sayuran akar lecek; telur rebus; pasta dengan minyak zaitun; keju lembut; yogurt sebenar Manuka madu; lobak merah dan / atau jus buah delima. Selepas empat minggu, termasuk bubur oatmeal dibuat dengan air, selagi ia tidak menyebabkan cirit-birit.

* Ambil multivitamin dan mineral tablet setiap hari kerana kekurangan sayur-sayuran segar.

* Minum tulen, air minuman; menambah Dioralyte (boleh didapati dari ahli kimia) atau sedikit garam jika anda mengalami cirit-birit. Elakkan teh, kopi dan minuman berkafein lain.

* Selepas empat bulan diet ini, jika cirit-birit telah menetap, memperkenalkan ketua-ketua kembang kol dan brokoli; asparagus; epal dikupas, pear dan plum; anggur; pisang, Ryvita dan kek beras. Tinggal di rejim ini selama tiga hingga enam bulan sehingga perut mendap ke bawah.

* Ia adalah penting untuk melakukan satu hingga dua jam sehari sukan berat seperti kuasa berjalan, berlari, mengangkat berat ringan, berenang, tenis atau menari berat. Ini akan mewujudkan permintaan untuk lebih banyak tenaga supaya badan itu terpaksa menyerap lebih banyak makanan dengan menukar lapisan usus (iaitu apa yang kita mahu). Hormon otot-bangunan dicipta oleh perbuatan latihan intensif seperti steroid, yang membantu untuk menyembuhkan radang usus dan boleh menggantikan ubat-ubatan steroid yang ditetapkan bagi kolitis ulser.

* Ambil Kadu untuk membantu menyahtoksik badan: rendam dua ranting dalam secawan air panas pada waktu malam, tekanan dan minum Perkara pertama kemasukan itu pada waktu pagi selama dua bulan.

* Rawatan Ayurveda untuk membantu penghadaman juga berguna, seperti Formula Perut: mengambil satu setiap hari selama dua bulan.

* Infusi Delima: mendidih 5cm sekeping persegi delima kulit dalam dua cawan air untuk l0- 15 minit, dan biarkan ia tanamkan selama minit I5. Ketegangan dan minum setengah cecair pada waktu pagi dan separuh lagi pada waktu petang, sebelum makan. Adakah ini dua kali seminggu selama sebulan; ia akan menenangkan usus dan membantu menghentikan cirit-birit.

* Relaxation dan tidur yang baik adalah penting, jadi bermain pita bersantai sebelum tidur untuk membantu anda berehat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar